Plan
1. Suzuki Baleno III generacji. Recenzja. Bartek Wiśniewski, instruktor nauki jazdy Quattro
2. Suzuki Baleno III generacji. Recenzja. Jurek Fedewicz, instruktor nauki jazdy Quattro
3. Suzuki Baleno III generacji. Recenzja. Marek Kasprzyk, właściciel Quattro
4. Podsumowanie
Od października 2016 w Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego w Nowym Sączu po 7 latach pojazd Mitsubishi Colt został zamieniony na Suzuki Baleno. Na tym pojeździe jeszcze przez najbliższe przynajmniej 4 lata będą odbywały się tam egzaminy na prawo jazdy kategorii B.
Po ponad półrocznych testach postanowiliśmy ten pojazd zrecenzować. Przedstawiamy niezależne opinie dwóch instruktorów Quattro w Nowym Sączu oraz właściciela tej szkoły jazdy.
Suzuki Baleno III generacji | Recenzja
Bartek Wiśniewski, Instruktor Nauki Jazdy w Quattro
Ogólne wrażenia dotyczące samochodu są pozytywne.
Zaczynając od zalet, Baleno ma atrakcyjny i nowoczesny wygląd zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu.
Linie nadwozia, zaokrąglenia sprawiają, że samochód ma sportowy wygląd i zadziorny charakter.
Wnętrze jest stosunkowo przestronne jak na samochód tej klasy, aczkolwiek materiały z których jest wykonane mogłyby być trochę lepszej jakości zwłaszcza jeśli chodzi o elementy plastikowe deski rozdzielczej, boczki drzwi. Fotele są bardzo wygodne, dobrze trzymają zwłaszcza w zakrętach.
Zawieszenie w pojeździe jest bardzo komfortowe ze względu na całkiem szeroki rozstaw osi w pojeździe. Samochód dobrze wybiera nierówności, co sprawia, że jazda po wyboistych drogach nie jest problemem.
Wielką zaletą samochodu są hamulce, których działanie jest natychmiastowe i bardzo skuteczne, wystarczy lekko wcisnąć pedał hamulca by Suzuki bardzo dobrze zareagowało.
Kolejną zaletą samochodu jest jego zwrotność podczas wykonywania różnych manewrów np. parkowania czy też zawracania, co również zauważają kursanci Quattro. Układ kierowniczy i jego elektryczne wspomaganie jest bardzo precyzyjnie i działa bez zarzutu. Wystarczy niewielki ruch kierownicą by uzyskać pożądane reakcje. Kierownica w tym pojeździe jest wielofunkcyjna tzn. możemy ustawić wybrane stacje radiowe, zmniejszyć lub zwiększyć natężenie głośności a nawet za pomocą specjalnych przycisków odebrać połączenie telefoniczne. Dzięki tym funkcjom, nie musimy odrywać rąk od kierownicy i nie jesteśmy rozpraszani podczas jazdy. Wpływa to znacząco na bezpieczeństwo podczas jazdy. Bardzo optymalne rozwiązanie, które jest już stosowane w większości samochodów.
Niesamowitą zaletą Suzuki Baleno jest jego spalanie. Producent deklaruje spalanie w mieście rzędu 5,4 l / 100 km. Podczas jazd z kursantami udało mi się uzyskać wynik na poziomie 6,1 l / 100 km. Zatem śmiało można powiedzieć, że w kontekście zużycia paliwa samochód jest niezwykle oszczędny. W głównej mierze jest to możliwe dzięki bardzo niskiej masie własnej Baleno (865 kg).
Osiągi tego samochodu są zadowalające jak na silnik o pojemności 1242 cm3 i mocy 90 KM. Auto bardzo dynamicznie przyspiesza i jest elastyczne podczas jazdy z każdego biegu.
Znalazłem również 2 minusy tego samochodu. Przede wszystkim mało precyzyjna skrzynia biegów. Zdarza się, często podczas włączania biegu wstecznego, że bieg nie wskoczy i trzeba go ponownie włączać.
Kolejną negatywną cechą auta jest słaba widoczność. Lusterka są zbyt małe jak na tą klasę pojazdów. Widoczność przez przednią szybę również jest ograniczona. Można to zauważyć zwłaszcza stojąc przed sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu. Żeby dostrzec światła na sygnalizatorze, stojąc tuż przed sygnalizatorem, trzeba się mocno wychylić znad kierownicy.
Reasumując, Suzuki Baleno to fajny, miejski samochód, którym jazda i szkolenie kursantów należy do przyjemnych.
Jeżeli miałbym ocenić pojazd w skali od 1 do 10, to jak na tą klasę pojazdów, Suzuki Baleno otrzymuje ode mnie mocne 8. Z lepsza widocznością i skrzynią biegów mógłbym się nawet pokusić o 10.
Suzuki Baleno III generacji | Recenzja
Jurek Fedewicz, Instruktor Nauki Jazdy w Quattro
Zajmiemy się dzisiaj oceną samochodu Suzuki Baleno. Pojazd ten został przez Ośrodek egzaminacyjny w Nowym Sączu wybrany nowym samochodem egzaminacyjnym dla osób ubiegających się o prawo jazdy kat. B.
Samochód jest godny polecenia wszystkim chcącym posiadać wygodne, ekonomiczne i potencjalnie bezawaryjne auto. Myślę, że jest on znacznie lepszy od najpopularniejszych marek na naszym rynku, w tym segmencie pojazdów i za w miarę przyzwoitą cenę.
Suzuki Baleno III zaskakuje przestronnością wnętrza. Mam ponad 1,8 m wzrostu, a na miejscu pasażera czy na tylnej kanapie, można usiąść nie tylko wygodnie, ale wręcz komfortowo. Przestrzeni na nogi jest pod dostatkiem. Wszystko to po części kosztem bagażnika, który stał się bardziej głęboki, przez co nie jest za bardzo ustawny.
Auto wykonane jest bardzo solidnie, nic specjalnie nie skrzypi. Jakość materiałów jest porównywalna do innych aut tego segmentu. Wygląd zewnętrzny podkreśla dość sportową linię, co akcentuje wysoko podniesiony kufer. Ładne duże klosze z przodu i ciekawy grill, dopełniają pozytywnego wrażenie o tym samochodzie i wzbudzają zainteresowanie.
Auto jest bardzo ciche w środku, co daje świetne wrażenia podczas jazdy. Komfortowe zawieszenie. Bardzo ekonomiczny silnik. 1,2-litrowa jednostka benzynowa bardzo dobrze radzi sobie z napędzaniem Baleno. 90 KM, które w gruncie rzeczy nie mają za wiele do roboty, bo wprawienie w ruch pojazdu o masie własnej równej niecałe 900 kg, jest całkowicie wystarczające dla Baleno. Silnik spala średnio niewiele ponad 5l/100).
Suzuki Baleno na tle innych aut segmentu B, których w Polsce jest bardzo dużo, prezentuje się całkiem nieźle. Jego konkurenci są doskonale znani i od wielu lat walczą o swoją pozycję na rynku. Suzuki nie ma łatwego zadania, by zaistnieć w rankingach sprzedaży.
Kluczem do sukcesu japońskiego auta może być przyciągnięcie uwagi klienta. Baleno to zestaw pozytywnych zaskoczeń – jest przestronne, bardzo zwrotne, oferuje dobrze wyposażoną i niedrogą wersję bazową oraz nie małą listę wyposażenia opcjonalnego, które też jest rozsądnie wycenione. Jeśli szukasz samochodu segmentu B, to Suzuki Baleno jest ciekawą alternatywą dla oklepanych wyborów, której zdecydowanie warto się przyjrzeć.
Suzuki Baleno III generacji | Recenzja
Marek Kasprzyk, właściciel Quattro
Jest to pojazd znanej japońskiej marki Suzuki. Mówi się, że jest oparty na budowie Suzuki Swift, który uchodzi za naprawdę solidny pojazd, również często wybierany przez ośrodki egzaminacyjne w Polsce. Jedynie nadwozie Suzuki Baleno jest większe i bardziej nowoczesne. Projekt wnętrza pojazdu jest raczej prosty, obsługa intuicyjna, także każdy się w nim odnajdzie bez większego problemu.
Zalety:
1. Bezsprzecznym atutem tego pojazdu jest niskie zużycie paliwa (ok. 5l/100km – producent podaje 4,3l/100km w ruchu mieszanym), także władze ośrodka egzaminacyjnego wiedziały dokładnie co brały – oszczędności gwarantowane. Tak dobre rezultaty wynikają przede wszystkim z małolitrażowego silnika oraz lekkiej konstrukcji tego pojazdu.
2. Odczucie przestronnego wnętrza, choć wysokie osoby mimo tego odczucia mogą mieć problem siedząc na fotelu pasażera.
3. Dobre zawieszenie efektywnie tłumiące większość nierówności. Na zakrętach pojazd zachowuje się stabilnie a wejście w podsterowność przy normalnej jeździe jest raczej wykluczone.
4. Bagażnik wydaje się być pojemny i pozwala na komfortowe rozłożenie sprzętu dzięki podwójnej podłodze udostępnianej już w wersji premium.
Wady:
1. Minusem jest niestety słaba widoczność zarówno z przodu jak i z tylu pojazdu. W zasadzie od samego początku narzekają na to kursanci Quattro oraz instruktorzy nauki jazdy. Z tym jednak nie jesteśmy w stanie nic zrobić, mimo że pojazd posiada standardowe na obecne czasy możliwości regulacji foteli z przodu.
2. Układ kierowniczy mógłby być bardziej wydajny.
3. Przy większych prędkościach (ponad 120km/h) głośność pracy silnika znacznie wzrasta, co na dłuższej trasie staje się uciążliwe. To jednak kursantom z Nowego Sącza nie grozi, gdyż szkolenie na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu ze względu na spory dystans nie może zostać wykonane.
Dla bardziej zainteresowanych, pod tym linkiem można zobaczyć wyciąg z homologacji Suzuki Baleno, zakupionego przez ośrodek egzaminacyjny, udostępniany na stronie MORD-u w Nowym Sączu.
Podsumowanie
Jak widać opinie na temat tego pojazdu są zbliżone. Pojazd rzeczywiście póki co wydaje się być godny polecenia. Jeśli chodzi o to czy pojazd ten sorzyja szkoleniu, to można powiedzieć, że tak poza dwoma aspektami akcentowanymi przez instruktorów: ograniczona widoczność z przodu i cześciowo z tyłu oraz nie do końca przyjazna skrzynia biegów. Pozostaje jeszcze jedno pytanie: jaka jest jego usterkowość? Testowane pojazdy zostały zakupione w salonie Suzuki w październiku i listopadzie 2016r. Ich przebiegi wynoszą około 20 000km. Przy około 60 000km będzie można coś więcej na ten temat powiedzieć. Będziemy się tym pojazdom bacznie przyglądać i z pewnością przekażemy Wam nasze opinie.
Autorzy artykułu:
Bartek Wiśniewski | Instruktor Nauki Jazdy | Quattro Nowy Sącz | Zobacz profil instruktora
Jurek Fedewicz | Instruktor Nauki Jazdy | Quattro Nowy Sącz | Zobacz profil instruktora
Marek Kasprzyk | Właściciel | Quattro | www.quattro.szkola.pl
Autor zdjęć i grafiki: Marek Kasprzyk | Profil na Facebooku
Dodaj swój komentarz: poniżej za pośrednictwem Facebooka
Kontakt: blog@quattro.szkola.pl
Quattro w Social Media:
Facebook | Instagram | You Tube | Snapchat | Twitter | Google+ Nowy Sacz | Google+ Kraków